2012. február 9., csütörtök

Díszes betű kupakokból


Az az igazság, hogy elég régóta gyűjtögetem már a tejesdobozok műanyag kupakjait, bár hogy miért, arról fogalmam sem volt. Egyszer készítettem belőle színes kirakóst, de azóta is csak gyűlnek és gyűlnek, és valószínűleg még mindig gyűlnének, ha a múltkor a kamrában le nem verem a papírzacskót, amelyben tengetik a napjaikat... De levertem, és mind szétszóródott, amitől én egy perc alatt lefáradtam idegileg, és elhatároztam, hogy MOST azonnal kigondolok valamit, amire elhasználhatom a kupakokat.

És milyen jó is tud lenni, ha az ember szörnyen ideges lesz - eszembe is jutott valami... úgyhogy az első adandó alkalommal meg is csináltam. Viszont ezen a ponton kötelességem felhívni a figyelmeteket arra, amit Ti nyilván sokkal jobban tudtok, mint én: a ragasztópisztollyal NAGYON körültekintően kell bánni, és kérlek, még véletlenül se kövessétek el azt a hibát, hogy ragasztás közben éppen a gyereket próbáljátok lebeszélni arról, hogy tornyot építsen a székekből.... mert én ezen a ponton egy pillanatra elvesztettem a figyelmet a ragasztópisztoly kezelése fölött, és az égetően tűzforró ragasztót rányomtam a tenyeremre.

Hát mit ne mondjak, fájt... bár ha az igazsághoz híven szeretnék beszámolni a történtekről, egészen pontosan visítottam. Egy perc múlva máris csudára duci hólyagokkal büszkélkedhettem a tenyeremen, és eljátszottam a gondolattal, hogy a nyamvadt kupakokat most fogom kivágni a szemétbe, de azonnal. Szerencsére ezen a ponton a barátnőm átjött, majd a háborús sérüléseket látva térült-fordult, és egy darab aloe verával tért vissza, ami - számomra teljesen hihetetlen módon - perceken belül teljesen elmulasztotta a fájdalmat. Úgyhogy adtam még egy esélyt a kupakoknak, és így végül be is fejeztem az alkotást... Az én legjobb barátomat pedig mostantól Aloe Verának hívják. :-)


Szóval, a kupakok, amelyek végül majdnem a szemetesben végezték, ezek voltak - kétféle méretűeket választottam:





Az ötlet pedig, amit kitaláltam, az volt, hogy a Nagyobbik keresztnevének kezdőbetűjét rakom ki belőlük. Ezért fogtam egy A/3-as kartont, és rárajzoltam ceruzával egy nagy, cikornyás A betűt:





A karton hátuljára ragasztottam egy félbehajtott, ugyanilyen (csak persze üres) A/3-as karton, hogy legyen tartása a lapnak.
Beizzítottam a ragasztópisztolyt (bár már ennek a leírásától is még mindig a hideg futkos a hátamon....), és elkezdtem felragasztani a megrajzolt vonal mentén a kupakokat - nagyon óvatosan (de nem elég óvatosan, ugye) a peremükre kentem mindig az olvadt ragasztót. A kisebbeket a vonalak végei felé használtam, ezzel jelezve az elvékonyodást - bár ez ezen a képen éppen nem látszik:





Addig folytattam a dolgot, amíg ki nem raktam így a teljes betűt.




Fogtam a mintás papírjaimat (amiket már nagyon jól ismertek :-) ), és kivágtam belőlük köröket, a kétféle méretű kupak tetejének megfelelő nagyságokban és a szükséges mennyiségben.





Ezeket felragasztottam pillanatragasztóval a kupakok tetejére:





Ezután már csak egy spárgából készült akasztót ragasztottam a karton hátuljára, és már mehetett is a falra.
Végül is megérte a dolog, még égésestől is, de azért ha Ti belevágnátok, mindenképpen sérülések nélkül valósítsátok meg :-)












14 megjegyzés:

  1. ó, milyen szép lett!!! puszi a kezedre, tudom miről van szó... :)
    a napköziben hatszáz papírcsíkos karkötőt gyártottunk az elmúlt napokban, persze nem szép mintás papírokból, "csak" újságcsíkokból, de így is imádták csinálni! Kösziii!

    VálaszTörlés
  2. Jujj már ennek az "apró" kis balesetnek az elképzelésétől is kirázott a hideg...remélem már jobban van a kezed,az aloe vera tényleg rettentő jó az égési sérülésekre!

    Ez a kupakos ötlet nagyon jó,kár hogy én már a körök kivágásánál elveszteném a türelmemet:( Pedig nagyon szép lett és olyan vidám!

    VálaszTörlés
  3. Ez aranyos ötlet! A Verákkal csak jól jársz! ;-))
    Szép napot-gyógypuszit kérj a gyerkőcöktől: használ!!!

    VálaszTörlés
  4. Florci, köszönöm a gyógypuszit, drága vagy! De örülök, hogy sikere volt, újságpapírból is tökéletes, igazad is van! De jó ez, hogy a napközibe is bevitted az ötletet!

    Hajnoc, képzeld, még mindig nem az igazi, sajnos, de úgy elsőre azért tényleg sokat segített az aloe vera...
    Én is úgy csináltam, hogy 5-6 réteg papírt tettem egymásra, és úgy vágtam ki a köröket éles ollóval, így nagyon gyorsan haladtam :-)

    VálaszTörlés
  5. Fróni, igen, már kaptam is, de azt hiszem, szükségem lesz még jó sokra, hogy egészen biztosan jól meggyógyuljon :-) :-)

    VálaszTörlés
  6. Évi, nem fogod elhinni, de én ugyanezen az ötleten dolgozok, csak éppen parafadugókkal, mert felnőttnek lesz!
    A Te verziód is nagyon szép, de én a lányok szobájába már nem nagyon tudok, mit tenni a falra! :)

    VálaszTörlés
  7. Na, most kezdhetem gyűjteni a tejes kupakokat... :-))))

    VálaszTörlés
  8. Hvivko, de jó ez a parafadugós is!! Abból még egész szavakat is ki lehet rakni akár...
    Ó, igen, nálunk is vetésforgóban mennek a dolgok, különben már egy talpalatnyi hely sem lenne :-)

    Dominika, remélem, sok-sok tejet isztok :-)

    VálaszTörlés
  9. Nagyon szuper.Megcsinálom én is.Csak mivel a férjem asztalos én fa körökből fogom.Nagyon jó az oldal már egy csomó ötletet elcsentem.Ezúton is köszönöm.:)
    (bár én szerintem körbevágom,csak úgy elnagyolva)

    VálaszTörlés
  10. Kedves Levendulalány!

    Szeretném kérdezni tőled, hogy pontosan honnan szerezted be a kör és szív formájú lyukasztókat, amit a szív girlandhoz is használtál!? Nagyon szépek lettek, az alkotások, ezekből a mintás színes papírokból. Jó ide benézni, mert mindig mutatsz, valami ötletesen szép dolgot :) Köszönjük!
    Szilvi, Donát Anyukája

    VálaszTörlés
  11. Szia, Szilvi!
    Kör alakú lyukasztóm sajnos nincs, azt én is sablon segítségével vágom ki... de a szíves meg pl. a nagy méretű angyalkás innen van: http://www.opitec.hu/index.php?fk=i0rL3&ak=RoYb6
    Örülök, hogy tetszik a blog, és nagyon szívesen :-)

    VálaszTörlés
  12. Szia!
    Én is próbáltam, de a pillanatragasztóval felragasztott papír másnapra levált a kupakról. Ekkor próbáltam befesteni...és néhány nap múlva a festék is lehámlott. Neked nem volt hasonló problémád?

    Oltári nagy felfedezésem: A Spar-os tejes kupak és a picit kisebb fehér 2 nyilas (ez több terméken is található, pl a Magyar tejen) tökéletesen egymásba pattintható, közé mágnest tettem ....és kész is a kis korong...azt hittem, hogy a radiátort fogják vele díszíteni, de tornyokat építenek belőlük :-)

    VálaszTörlés
  13. Szia! Nekem a pillanatragasztó tökéletesen fogott, azóta sem vált le egy sem, mondjuk én a Loctite Gel-re esküszöm, az mindent összeragaszt :-) A kupakösszerakós-mágneses ötlet tényleg fantasztikus, köszönöm, hogy megosztottad!!

    VálaszTörlés
  14. OLHA ADOREI A IDEIA, NUNCA TINHA PENSADO NISSO ATÉ HOJE...BEIJOS

    VálaszTörlés